חשבוילר

תחזוקת מערכת סולארית

תחזוקת מנע  למערכת סולארית מרכזית

דיירי הבניין צריכים לבצע תחזוקה למערכות הסולאריות בהתאם להוראות החברה ובהתאם לדרישות תקן ישראלי ת"י 1525 החל על תחזוקת מבנים ובין היתר נותן הוראות תחזוקה למערכות סולאריות

הניסיון מראה שדיירים הגרים בבניין שמבצעים שם תחזוקה תקופתית יהנו כל הדיירים מאיכות חיים של מים חמים בשפע רוב ימות השנה, לא יהיו הפתעות באספקת מים חמים וחריגה תקציבית בתיקונים שלא נערכו להם מבעוד מועד

מספר סיבות לצורך בתחזוקה יזומה ומתוכננת מראש

  1. מערכת סולארית עובדת אוטומטית ללא מגע ידי אדם או טיימר כלל, אלא באמצעות חיישנים ומערכת פיקוד החשופים מלבד לבלאי עצמי ולכל מזג האוויר בגג, גם לנזקים. מהסביבה כמו הפסקות חשמל ומים כניסות אוויר למערכת שיבוש בתפקוד המערכת ועוד.
  2. במצב תקלה, טמפרטורת המים בקולטים מגיעים בצהרי היום ל 180 מעלות בדיוק כמו סיר לחץ, דבר זה גורם להאיץ את בלאי המערכת.
  3. תהליך פתרון התקלה תחילתה ועד סופה יכול לקחת חודש עד שנה ולפעמים יותר לצערם של כל הדיירים, עלות הדלקת בויילר לחודש לכל הבניין 5,000 – 7,200 ₪ סכום מכובד לכל הדעות שאם היה מושקע בתיקון מיידי לפחות היה מזה תועלת, אך מי שנהנה זה בסוף אלו שני גורמים חברת חשמל והטכנאים שיתקנו וכל עוד שהתקלה קיימת ההרס העצמי במערכת לא פוסק .
  4. מאחר ומדובר במערכת המורכבת ממספר סוגי מתכות מעורבבות יחד ברזל נחושת ופליז על פני מאות מטרים, הפועלת בטמפרטורה גבוהה, תמהיל זה גורם לחמצון המים (חלודה/ קורוזיבים) ובסופו של יום מאיצה את תהליך רקבונות הצנרת, הכנו עבורכם סרטון מיקס של מספר מערכות להמחשה.
  5. בחלקי המערכת יש כ 15-25 מצופים פלסטיק זעירים במשחררי האוויר ומנגנוני קפיצים בשסתומים מיכלי התפשטות העשויים מבלון מנופח באוויר פילטרים וכד' פעמים, מספיק תקלה באחד מהם שיגרם נזק משמעותי ומצטבר למערכת עד לאיתור הבעיה וסילוקה.
  6. מערכת זו ממוקמת בגג הבניין ושלוחותיה עד לקומה ראשונה רחוקה מעיניהם של הדיירים  וכשתפקודה נחלש לחלק מהדיירים יש מים בשפע ולחלק אין, המצב המביך גורם לספקות בהזמנת בעל מקצוע במאמר אחר נרחיב על עניין התקנת מערכת התראות שתסיר כל ספק ותעלה על הבעיה מבעוד מועד

אלו הם הסיבות העיקריות המצריכות טיפול תקופתי, וע"י כך תוכלו ליהנות ממקלחות חמות רוב ימות השנה, וגם בישראל לא חסר לנו שמש חורפית שיכולה להעניק מס' מקלחות מצומצם ואז בהדלקה קצרה של הבויילר זה מספיק, כל זאת לצד השיפור בעצירת רקובות צנרת, נזילות המערכת, תקלות פתאומיות .

יש לציין שפעולה זו חייבת להיעשות ע"י צוות מומחים מוסמך ורגיל בזה הנוקט בכל ככלי הזהירות , עובדים מבוטחים ושעברו הכשרה לעבודה בגובה, מאחר ועבודה זו חולשת על כל הגג יש לנקוט משנה זהירות מציוד אחר שנמצא על הגג ומנפילת כלים חדים על יריעות האיטום שלא ייפגם או מנפילת כלי עבודה מעל מעקה הבניין למטה וכו'

אלו פעולות נכללות בטיפול תקופתי

  1. הקטנת חומציות המים במערכת
  2. הוצאת אוויר מכל חלקי המערכת ובדיקת כל הנשמים.
  3. הוצאת משקעים ממערך הקולטים והצנרת.
  4. בדיקת כל המחליפי חום בבניין , במקרים מסוימים, גם שטיפתם.
  5. בדיקת שסתומים ומכווני זרימה, הגנות לחצים, פילטרים.
  6. ספיקת המערכת בכללות ופרטות בדיקת סתימות בקולטים ובצנרת .
  7. בדיקת תזמוני המערכת וכל מערכת פיקוד / חשמל.
  8. בדיקת איבודי והפסדי אנרגיה ושמירה על משטח קליטה מלא .
  9. החזרת המערכת בצורה נכונה והפעלתה.

 

לסיכום :

טיפול טוב ישמור לכם על קופת הוועד לבל תגיעו להוצאות בלתי מתוכננות ולחריגה תקציבית כמובן שעל הוועד מבעוד מועד צריך להכניס ולחשב את ההוצאה הזו לרשימת ההוצאות השוטפות של הבניין בסך כ 10-15 ₪ לחודש לדייר הפרשים אלו תלויים במבנה המערכת ומיקומה וכן החלפות חלקים מספר דיירים וקולטים.

 

שתפו, ועזרו לחבר/ה !

אולי יעניין אותך גם:

נשמח לעזור בכל שאלה

השאירו פניה

דילוג לתוכן