מה כדאי לדעת לפני הזמן
- וודא שהינך מכיר את מיקומם של כל מערכות המים בבניין.
- וודא שיש לך מפתחות זמינים לכל המקומות הסגורים כמו חדר משאבות, חדר מעלית, דלת לגג, ארון חשמל אם נעול.
- וודא שבלוח החשמל הראשי מזוהה כל מפסק (חצי אוטומט) למה הוא שייך.
- שאל את הוועד הקודם מתי לאחרונה היה טיפול תקופתי.
- וודא לאיזה מהמערכות ו/או התיקונים שבצעו יש עדיין אחריות.
- מתי לאחרונה בוצע חיטוי מאגרי מים.
- כל מה שקשור במעליות
שים לב כל דבר חריג, מיד לצלם ולשלוח לטכנאי זה יעוזר לך להסביר מה ראיתה וגם לטכנאי להבין מה הכיוון והדחיפות לזה, אולי יתן מענה כבר בטלפון ותחסכו את עלות הביקור וההמתנה לטכנאי, במערכת סולארית חשוב יותר לא לשמור דברים בבטן או בראש, אלא התקשר ושתף את הטכנאי, מנסיון של הרבה מאוד תקלות, אם היו מזהים אותם כבר בתחילה היו חוסכים הרבה מאוד כסף לקופת הוועד, לפעמים דברים שנראים לנו לא חשובים או לא קריטים הם תחילתה של תקלה שתחסוך לכם הוצאות מיותרות.
מערכת סולארית לאספקת מים חמים
- וודא שמשאבת הסחרור מכוסה או מוגנת מחדירת גשמים לקופסת החיבורים.
- בדוק חזותית אם יש נזילות בין חיבורי הקולטים והצנרת.
- בדוק אם אתה רואה רקבונות בצנרת המערכת.
- עלה בזמן שהמערכת עובדת וודא שאכן המשאבה עובדת 2-4 דקות ומתכבה ל-3-9 דקות, פעולה זו ניתן לראות בתרמוסטט דיפרנציאלי שבגג (לוח פיקוד) ישנם שתי נורות לד קטנות, האחת מורה שמגיע חשמל לתרמוסטט והשני מורה על כניסת המשאבת סחרור לפעולה, בדוק שהנורה של הפעלת המשאבה נדלקת ונכבית כל מספר דקות.
- בדוק מה מורה שעון הלחץ (מנומטר), הלחץ האופטימלי הוא 1-2 (bar), במידה והלחץ מעל או מתחת זה מהווה אינדיקציה לתחילתה של גורם תקלה, צלם את השעון והראה לטכנאי.
- פורק לחץ 3 (bar) של המערכת סולארית לא מטפטף כלל.
- אין תלונות של מים חמים מהדיירים או חלקם או קומה ראשונה.
- אם הצנרת רייזירים חשופה בלובי של כל קומה לוודא שאין סימן של רקבונות בצנרת או נזילות שמתחילות (פיצוץ בקומה יכול להשבית מעליות….).
- זהה אם יש בידוד תרמי לצנרת המערכת בגג, יש בכוחה לשמור על 30% מתפוקת המים החמים לכל הדירות בחורף.
- בדוק מתי לאחרונה בוצע טיפול תקופתי.
במידה ומבוצע טיפול שנתי בזמן אין צורך לבדוק את הדברים הללו כי הם חלק מהבדיקות שכבר נעשות במהלך הטיפול.
אספקת מים קרים לדירות
- עבור על כל ארונות מוני המים שבקומות, וזהה נזילות מים, שים לב לריצפה מתחת למונים אם רטוב שם.
- בדוק אם יש רקבונות של צנרת בעיקר לפני ואחרי כל מונה, גם אם זה אחרי המונה וזה באחריות הדייר עדכן את הדייר שיתקן בהקדם, הזנחה והמתנה לפיצוץ עלול לגרום נזקים גדולים לכל הדיירים כמו השבתת מעלית או כניסת מים ללוח חשמל ראשי בכניסה וכו' .
- זהה שיש מטפים לכיבוי אש וכן צינור בד וזרנוק , גלגלון תקין.
אם יש משאבות הגברת לחץ לקומות עליונות או לכל הדיירים
- בדוק חזותית שאין נזילות מים ואין רקבונות בצנרת.
- שים לב שאין רעש מוזר הגורם לשחיקה מוגברת של המערכת.
- שים לב שהמשאבות מפסיקות מידי פעם לעבוד ולא שהם עובדות ברצף.
- וודא שאחת לשנה מבצעים חיטוי מאגר מים.
לסיכום
פעולות פשוטות כל אחד יכול לבצע אותם ולאו דווקא בעל מקצוע, הם ישמרו לכם לא רק על קופת הוועד, אלא גם יעניקו לכם ראש שקט ורגוע לדעת להערך בהתאם לכל תרחיש במתינות וביסודיות לקחת הצעות מחיר ולבדוק אותם מבעוד מועד, לקחת את הרצוי ולא את המצוי.