חשבוילר

שאלות ותשובות לדיירים בבית משותף

תשובות לשאלות שנשאלנו

ברמה העקונית אלה הם שאלות שהטכנאים בשטח בזמן תחזוקת מנע צריכים לשאול את עצמם ולהציע פתרונות נכונים למקרים האלה של הפסקות מים, חשמל, קרה, שלג ועוד מיקירים שרלוונטים עבור אותה מערכת  

בהפסקת חשמל - מאחר וייצור האנרגיה מהשמש לא נפסק , זה יגרום לקולטים להגיע ל-180 מעלות , על כן מציע להתקין פורק לחץ טרמי למקרים האלה , במקומות שיש לא מעט הפסקות ממליץ להתקין בנוסף  הגנות טרמיות דיגיטליות 

הפסקת מים - ברמה העקונית ישנו שסתום שמיועד לטפל בזה אך אם המערכת לא מתוחזקת סביר להניח או שאין אותו או שהוא לא תקין וכן אם יש נזילות מים מהמערכת זה יכול לגרום בזמן הפסקת מים גם לשרפת המשאבת סחרור 

 

שאלה חשובה אך אנשים פחות שמים לב אליה.

זו שאלה האמורה להעסיק את הצוות שמבצע תחזוקת מנע (טיפול תקופתי) לדאוג שהמערכת תדע לתפקד נכון בכל מיני מצבי קיצון מהסוג הזה 

כאשר המים מתרוקנים מהמערכת המרכזית, נכנס במקומם אוויר שהוא האויב של מערכת סגורה, הגורם למניעת הגעת המים החמים מהקולים לחימום הדוודים,

משחררי אוויר במותקנים בראשי הקולטים אין ביכולתם להוציא את כל האוויר הנמצא בקולטי השמש והצנרת בגג, ורק במהלך הטיפול השנתי נדאג להוציאם ולהחזיר את המערכת לתפוקה מלאה  

בכדי למנוע זאת אין צריך לעשות דבר מאחר וישנו שסתום חד כיווני המותקן בכניסת המערכת המונע מהמים לצאת 

תקינות שסתום זה נעשית בעת טיפול תקופתי במערכת סולארית, מאחר וגם בדודי השמש המותקנים בדירות ישנן שסתום הדומה בפעולתו לשסתום שבגג, דבר המאפשר גם בזמן הפסקת מים כללית לשמור שהמים מהדוד לא יצאו, ולכן אין צורך לכבות את החשמל במערכת סולארית שבגג לעצירת פעולת המשאבת סחרור

לסיכום- לוודא שמותקן שסתום חד כיווני בכניסת המים למערכת, מאמרחוסר מים במערכת סולארית עוסק בהרחבה בזה לגבי שאר שאר פעולותבמקרים מסויימים של חוסר מים.

הניסיון מוכיח את חשיבות ויעילות תחזוקה למערכת סולארית וטיפולים שנתיים 

בדיוק כמו שעושים טיפולי 10,000 לרכב וכד' רק שכאן זה יותר חמור כי רכב שלא עשה טפול ולא נוסעים בו לא יתקלקל יותר, אך מערכת סולארית המופעלת כל יום ע"י השמש כן תנזק המערכת בכל מצב וידרדר מצבה גם כשאינה תקינה 

לכן הזמינו טיפול שנתי ותהנו לא רק משמירה על המערכת אלא גם ממים חמים בשפע !

הדבר הכי כואב לועד הוא חריגה תקציבית , מעליות גינון צביעה , שטיפה הכל צפוי מראש אך מערכת סולארית וחדרי משאבות אם יש לא נילקח בחשבון לכן העצה הפשוטה הנכונה היא לבצע הסכם שכולל בתוכו את כל חלק המערכת הסולארית, תשלום החודשי של הוועד יעלה מעט ויחזיק הרבה ובכך ועד הבית לא יצטרך על כל תקלה לחפש בעל מקצוע ולקחת הצעות... ובסוף לקוות שלא עקצו אותו 

כאשר נכנסים למסלול הזה האינטרס שלנו הדדי כי כאשר המערכת תעבוד כמו מכונה משומנת רמת הבלאי שלה והתיקונים ירדו משמעותית. 

מערכת סולארית מרכזית בבניין משותך מספקת מים חמים חינם מהשמש , אך בזמן תקלה במערכת סולארית נדרש להפעיל את הבויילר 

יש לדעת, עלות הפעלת בוילר ממוצעת למשפה לחודשיים הוא     כ-500 ש"ח 

אם אתם גרים בבניין של 30 דירות ההוצאה המשותפת תגיע ל 15,000 ש"ח לחודשים וזה מלבד עלות התיקון והנזקים שבמערכת

לכן בזמן תקלה לא ממתינים ומיד מתקנים וגם לא מתפשרים על איכות כי בסוף זה יעלה שוב ביוקר 

להרחבה >>>

כפי שהסברנו במאמר חוסר מים במערכת סולארית ברז מילוי המערכת צריך להיות תמיד פתוח על מנת לשמור שבמערכת תמיד יהיו רק מים ולא אוויר, ברז זה מקבל מים מהצנרת מי צריכה של הקומות העליונות 

בכדי למנוע חזרת המים מהמערכת סולארית למי הצריכה ולזהמם וגם למניעת כניסת אוויר למערכת, ישנו שסתום חד כיווני המותקן בכניסה למערכת סולארית  

בזמן טיפול תקופתי שנסצע במערכת פעולת תקינות השסתום דבדק בכדי שמצב זה לא יקרה עד הטיפול הבא . 

כמובן כאן מדובר שפתאום זה הופיע אצל כל הדיירים בקומות העליונות ולא בדירה אחת כי לפעמים זה מגיע גם מצנרת פרטית מברזל שכבר החלידה 

עיין בהרחבה במאמר המים קרים בבית הפכו לחמים 

התפתחות קורוזיה בצנרת של מערכת חימום המים הסולארית המותקנת בבניין שלכם, מזיקה לצנרת ועלולה להוביל לנזילות מים. נזילות אלו מהוות פוטנציאל לנזקי מים רחבי היקף כגון הצפות והשבתת מעליות, התפשטות עובש המסכן את בריאותכם ועד גרימת נזק חמור למבנה עצמו ופגיעה בשווי הדירות.

גם כאשר רק לדייר אחד אין מים חמים מהשמש זה יכול להיות קשור למערכת המרכזית 

ראשית ישוב מהנה, ישנם מספר בדיקות ראשוניות וחשובות  שאתם יכולים לבצע שישפכו אור על ההתקנה 

  1. לוודא שלכל הדירות יש שפע במים חמים בעיקר קומה ראשונה
  2. לראות את החיבור העליון בין הקולטים אם יש נזילות 
  3. אם היתה תקלה בתקופת האחריות זה צריך להדליק נורה אדומה משהו לא תקין, זה נחמד שהקבלן מגיע לתקן במסגרת האחריות, אך זה אומר שלאחר תקופה זו תזדקקו לבעלי מקצוע בשכר 
  4. לבדוק בדירות נמוכות שיש שם כ-5 נפשות אם מספיק להם  המים מהשמש 
  5. לבדוק טוב את הצינורות שיוצאים מהקולטים בחלק העליון אם שינו מע את המראה שלהם לצהבהב או אבקה לבנה בשונה מצנרת אחרת 

נקדים ונאמור מערכת שלא מתפקדת בצורה אופטימאלית לא משנה מה הסיבה לכך אם זה טעות בהתקנה או חלקים תקולים או אי ביצוע טיפולים תקופתיים התוצאה היא נזק כלכלי , הפעלות בוילר מיותרות בזמנים שלא היה צריך 

ולשאלתך אם המערכת סלחנית ,זה מאוד תלוי בסוג התקלה יחד עם זאת המערכות הישנות יותר אכותיות ונשמרות להרבה מאוד שנים ואילו במערכות חדשות של העשור האחרון הם יגיבו דיי מהר בבלאי מואץ כמו נזילות בין קולים , רקבונות של צנרת ברזל, משאבה נשרפת...

במערכת סולארית מרכזית בבניין משותף המתפקדת בצורה טובה ומתחוזקת כל שנה רמת איבודי האנרגיה במערכת קטנה מאוד 

מצב זה גורם לשתי יתרונות הראשון משטח קליטה מלא בחוות הקולטים מאפשר להפיק תוספת חום למים באמצעות קרינה ישירה ועקיפה, והיתרון השני העברת המים החמים מהקולטים נעשה באופן המהיר ביותר ובכך איבוד  האנרגיה קטן משמעותית 

 

מערכת סולארית מרכזית בבניין משותף זו מערכת היודעת לבצע העברת חום מהקולטים לדודי השמש 

לכן כל זמן שבקולטי השמש חם יותר מחום המים בדוודים יתבצע העברת המים החמים מהקולטים לדודוים 

אך ישנם שני סוגי תקלות הגורמות לחום המים הנאגר בדוד השמש לצאת חזרה לקולטי השמש ושם להתקרר

  1. תקלה במערכת ההפעלה של המערכת בזמנים לא נכונים  תקלה זו גורמת להכניס מים קרים מהקולטים לתוך הדוד שמש ומצד שני לסלק את המים החמים מהדוד שמש לקולטים 
  2. טעות בתהתקנת הדוד שמש יש באפשרותה לגרום לפעולה של איבוד חום הדוד לכיוון הגג גם שהפיקוד במערכת תקין, אגב תקלה זו יש באפשרןתה להטעות את תפקוד המערכת וכן לגרום לבעיה בדוד להפעיל את מערכת הסחרור כשלא צריךולגרום לקרור כל הדוודים בבניין 

במאמר לאן נעלמים המים החמים הרחבנו יותר איך ניתן לזהות את הסיבה לאיבוד המים החמים 

ראשית יש מספר נתונים שצריך לדעת,  אורך חיי משאבת סחרור ת.סין הוא שנה עד שלוש שנים, אורך חיי משאבהת סחרור איכותית יכול להגיע מעל עשור.

מה שיקבע את אורך חיי המערכת הוא מצב כללות המערכת כגון כיסי אוויר, התנגדויות גדולות , חוסר התאמת המשאבה לגודל המערכת , מצב תזמוני מערכת לא תקין, בעיות חשמל בלוח הראשי וכו' 

משאבת סחרור ביום אמורה לעבוד כשעתיים בסך הכל בממוצע אך בזמן תקלה היא יכולה לעבוד 6 שעות ביום או 8 או 12 או 24 שעות ביום יוצא שרמת הבלאי והשחיקה שלה הם במכפלות, לכן קשה לאמוד אורך חיי משאבה בפועל 

צריך לדעת שעל משאבות ת.סין כמעט ואין אחריות יבואן ואילו במשאבות ארופאיות ניתן לקבל מהיבואן 3-6 חודשים לכן אם נותנים לכם אחריות גדולה מזו היא בעצם אחריות של המתקין וכאן צריך לבדוק למה הוא נותן שנה או שנתיים אחריות האם שיעזור לו בשיווק או שהוא בטוח בתפקוד המערכת שלא יגרם נזק כלל למשאבה

 להרחבה ניתן לקרוא בדף תיקון מערכת סולארית   

אספקת מים חמים מהקולטים לכל הדיירים צריכה להיות שווה, כאשר חלק מהדיירים מתלוננים על אי קבלת מים חמים זה אומר שכל הדיירים שכן מקבלים מים חמים עכשיו יקבלו יותר מים חמים כי האנרגיה הסולארית תתחלק לפחות צרכנים 

ועד הבית צריך להבין שזה שיש דיירים שמתוננים זה רק אינדיקטור שיש בעיה בתפקוד המערכת, ככל שנמהר לתקן השחיקה תהיה קטנה ובהתאם עלות התיקון 

ואם תשאלו למה דווקא קומה ראשונה ישנם שתי אפשרויות המסבירות זאת 

האפשרות הראשונה אם זה קרה פתאום זה כתוצאה מחוסר טיפולים למערכת סולארית כל המקעים של המערכת ירדו למטה וסתמו את כניסת המים החמים לקומה הראשונה 

אפשרות שניה שכך היה מההתחלה של הבניה אף פעם לא היה להם מים חמים כמו שצריך לבעיה זו לא יעזור טיפול תקופתי אלא שינוי בהתקנה או התאמת חלקים במערכת לקויה 

אם אתם רואים שאין מספיק מים חמים בוודאי שיש לכם נזילות ורקבונות של צנרת בגג או בין הקולטים 

כשתפטרו את הבעיה בתפקוד המערכת סולארית רוב הבעיות והתלונות בדירות יפתרו 

על מנת לאתר א מקור הבעיה מוזמנים להכנס למאמר צ'יק ליסט לדייר שאין לו מים חמים 

במערכת סולארית בבניין משותף אדיירים לא צורכים בעת המקלחת את המים החמים מהמערכת סולארית אלא במהלך כל היום תפקיד המערכת הוא להעביר לדוד שמש של כל הדיירים רק את החום של השמש בלבד וחום זה נאגר בכל דוד שמש.

כאשר דייר צרך את המים החמים הוא צרך אותם מהדוד שלו בלבד ואין לו יכולת להגיע לדוד שמש של השכן בשום אפשרות.

לכן זה לא נכון מה ששמעת, ורק במצב תקלה בלבד יש בריחת מים חמים מהדוד ישירות לקולטי השמש ושם הם מתקררים.   

 

אם זו בעיה שמורגת גם במים חמים מהשמש בתקופות מעבר וחורף שהם לא נשמרים זה יכול להיות שתי אפשרויות הראשונה מערבל מים לא תקין והשניה מערכת סולארית לא מנוצלת טוב 

במאמר צ'יק ליסט לדייר שאין לו מים חמים תוכלו למצוא יותר 

אך אם הבעיה היא רק כשמדליקים את הבויילר זה יכול להיות שהחמם מהיר מלא באבנית ובעצם אתם מחממים אבן שמחמם מים ולכן מדליקים שעות אך בפועל מייצרים מעט מים חמים או שיש בעיה בחשמל שלא מצליח להעביר לגוף חימום את כל ההספק הנדרש 

במאמר למה אין מים חמים הרחבנו יותר 

במערכת סולארית תקינה לא אמור להיות הבדל כלל של קבלת מים חמים מהמערכת סולארית ביום שמש 

אך כאשר ישנה תקלה המחלישה את יכולות המשאבת סחרור הדבר גורם לחלוקת מים חמים לא שיוויונית בין הדירות 

לפעמים זה בעיה כבר מהאיכלוס של הדירות שאז כמובן הכל היה חדש אם כן לא יעזור שתזמינו בעל מקצוע להחליף חלק כזה או אחר כי גם הוא יתקלקל כמו שקרה לראשונים, בקרים כאלו חייב להביא מומחה שלא רק מבין בתיקונים והתקנות אלא גם בתכנון מערכות 

אולי אתם לא הרגשתם מעולם מה זה מערכת תקינה בבניין שלכם ולכן אתם מסתפקים. 

צריך לדעת כשהמערכת תקינה ההרגשה של מים רותחים רוב רובה של השנה בשפע לא משנה באיזה שעה ביום ובלילה תפתחו את הברז מיד תקבלו מים רותחים. 

לכן כשאתם מסתפקים זה אומר שהיא לא תקינה ומומלץ להתייעץ טלפונית עם טכנאי מומחה בתחום במספר שאלות מנחות תוכלו לקבל תשובה מספקת. 

כל מערכת בישראל מתוכננת שחום המים בדוד מהשמש יגיעו ל-60 מעלות רוב השנה בקיץ כמובן טמפרטורת הדוד גבוה יכול להגיע גם ל80 מעלות מהשמש 

לפי התקן צריך לכווין את כמות המים שיוצא מהראש טוש ל-6 ליטר לדקה מקלחת ממוצעת לוקחת 7 דקות ברז פתוח , וטמפרטורת המים בעת המקלחת בסביבות 40 מעלות, יוצא שמקלחת אחת צורכת 42 ליר מים חמים ב-40 צעלות 

מאחר ובדוד יש מים בטמפרטורת 60 מעלות  וטמפרטורת מים קרים כ-20 מעלות יוצא שלכל מקלחת נצרוך רק 21 ליטר מים ב-60 מעלות ונוסיף להם 21 ליטר ב-20 מעלות 

יוצא שבדוד של 150 ליטר ניתן לקבל 7+ מקלחות בממוצע ליום 

כנסו למאמר יתרונות מערכת סולארית מרכזית ותווכוחו שבבניין משותף תקבלו יותר מקלחות. 

השאירו פניה

דילוג לתוכן