חשבוילר

צ'יק ליסט לדייר שאין לו מים חמים

הקדמה

חימום המים בבניין משותף שמותקנת בו מערכת מים סולארית מרכזית, המספקת מים חמים לדיירים,

פעמים שיש תקלה לדייר הפרטי והוא בתמימותו מביא בעלי מקצוע להחליף לו את הגווף חימום או שינקו לו את הדוד או שיחליפו לו את הדוד, ומאחר ומי שהגיע לא בקי בתפקוד המערכת סולארית יכול בטעות להכניס את הדייר להוצאות מיותרות והבעיה לא נפתרה,  לכן ערכתי לכם מספר פעולות פשוטות שכל אחד יכול לבצע אותם ולזהות אם התקלה מגיעה מהדוד הפרטי או מתפוק לא תקין של המערכת המרכזית ואז הוועד בית אמון על תיקונה.

במקרה ואין כלל מים חמים מהשמש

  1. גש לדוד שמש, זהה את שני צינורת המחברות את הדוד שלך לצנרת המרכזית של הבניין בקצה שלהם ישנו ברז, וודא ששניהם פתוחים.
  2. גע בצנרת המשותפת בשעות היום שיש שמש אם היא קרה לגמרי עדכן את הוועד שהמערכת המרכזית לא עובדת.
  3. אם הצנרת המשותפת חמה, גע בצינור האמצעי מבין השלושה היוצאים בתחתית הדוד הכי קרוב לדוד וכן בצינור העליון שנכנס לדוד בדופן אם יש הפרש חום גדול בניהם ואינך גר בקומה ראשונה בדוק אלך שכן אחר בקומה שלך באותו הזמן אם גם שם זה אותו הדבר זה אומר שיש בעיה בתפקוד המערכת בגג, אך אם אתה גר בקומה ראשונה קרוב לוודאי שיש סתימה בצנרת מאחר והדוד שלכם הכי למטה הוא מקבל את כל המשקעים של הדירות והקולטים (שים לב שבזמן טיפול תקופתי יבצעו שטיפה גם למחליף חום של הקומה הראשונה) ולכן בכדי לנקות את המחליף חום נדרש טכנאי לבצע את הפעולה הזאת, כי אם הוא לא מכנאי הוא יכול בפעולה הו רק להחריף את הבעיה ע"י גרימת כניסת אוויר לקולטים.
  4. אם הנך גר בקומות הראשונות ואף פעם לא היה לך מספיק מים חמים ורוב השנה אתה מדליק בויילר בשונה מקומות עליונות, זה אומר שיש תקלה בהתקנת המערכת וצריך לעדכן את ועד הבית כי לא רק שאתה לא מקבל מים חמים ומדליק בלי סיבה מוצדקת בוילר אלא גם יתחילו נזילות ובלאי מואץ של המערכת בגג.
  5. כאשר מותקן מערבל מים מתחת לדוד בדוק אם בצינור השמאלי מתחת לדוד ממש ביצאה מהדוד אם הוא חם כשפותחים מים חמים בבית אם כן ובבית אין מים חמים קרוב לוודאי שהמערבל מים שלכם לא תקין.

בשעות היום יש מים חמים אך בערב הם מתקררים

  1. תקלה זו נובעת מתפקוד כושל של המערכת המרכזית עדכן את הוועד כי המים החמים הולכיםלאיבוד בקולטי השמש.
  2. אם הדלקתם בוילר והמים החמים לא נשמרים, גש לשני הברזים של המערכת סולארית שמחברים את הדוד הפרטי שלך למערכת וסגור את הברז שהצינור שיוצא ממנו הולך מתחת לדוד לצינור האמצעי ואז הדלק בוילר כפי שהייתה רגיל, אם חל שימור משמעותי זה אומר שהמערכת סולארית לא תקינה אך אם אין שינוי זה אומר שיש בעיות בחימום המים הפרטי או אבנית מרובה בדוד ונדרש להחליף חמם מהיר אך אם הדוד בן שנה שנתיים מן הסתם זה לא בעיית אבנית קרוב לוודאי שזה בעיית מפסק דוד שלא תקין או תרמוסטט או חוט משוחרר או מערבל מים לא תקין.

זה המקום לציין כאשר מערכת סולארית עובדת נכון ומתוחזקת בזמן לא משנה כמה שנים המערכת קיימת אמור להיות לכם רוב השנה מים רותחים בשפע בכל שעות היממה, אם זה לא קורה או לא קרה עד עכשיו, זה אינדיקטור על תפקוד לקוי של המערכת, שלא יכולה להעביר את האנרגיה שכבר נוצרה בגג ישירות לדודי השמש.

לסיכום

כל ספק מהיכן מגיעה התקלה אם מהבניין או מהדוד הפרטי כל שעליכם לעשות הוא להיתנתק מהמערכת ע"י סגירת ברז אחד משתי הברזים שמחברים את הדוד למערכת סולארית המשותפת עדיף את הברז התחתון  אם עדיין יש בעיה זה לא קשור לבניין אך אם נפתרה הבעיה זה אומר שהתקלה מהמערכת המרכזית באחריותו של ועד הבית.

 

 

 

שתפו, ועזרו לחבר/ה !

אולי יעניין אותך גם:

נשמח לעזור בכל שאלה

השאירו פניה

דילוג לתוכן