שאלות ותשובות לועדי בתים

תשובות לשאלות שנשאלנו

ברמה העקונית אלה הם שאלות שהטכנאים בשטח בזמן תחזוקת מנע צריכים לשאול את עצמם ולהציע פתרונות נכונים למקרים האלה של הפסקות מים, חשמל, קרה, שלג ועוד מיקירים שרלוונטים עבור אותה מערכת  

בהפסקת חשמל - מאחר וייצור האנרגיה מהשמש לא נפסק , זה יגרום לקולטים להגיע ל-180 מעלות , על כן מציע להתקין פורק לחץ טרמי למקרים האלה , במקומות שיש לא מעט הפסקות ממליץ להתקין בנוסף  הגנות טרמיות דיגיטליות 

הפסקת מים - ברמה העקונית ישנו שסתום שמיועד לטפל בזה אך אם המערכת לא מתוחזקת סביר להניח או שאין אותו או שהוא לא תקין וכן אם יש נזילות מים מהמערכת זה יכול לגרום בזמן הפסקת מים גם לשרפת המשאבת סחרור 

 

שאלה חשובה אך אנשים פחות שמים לב אליה.

זו שאלה האמורה להעסיק את הצוות שמבצע תחזוקת מנע (טיפול תקופתי) לדאוג שהמערכת תדע לתפקד נכון בכל מיני מצבי קיצון מהסוג הזה 

כאשר המים מתרוקנים מהמערכת המרכזית, נכנס במקומם אוויר שהוא האויב של מערכת סגורה, הגורם למניעת הגעת המים החמים מהקולים לחימום הדוודים,

משחררי אוויר במותקנים בראשי הקולטים אין ביכולתם להוציא את כל האוויר הנמצא בקולטי השמש והצנרת בגג, ורק במהלך הטיפול השנתי נדאג להוציאם ולהחזיר את המערכת לתפוקה מלאה  

בכדי למנוע זאת אין צריך לעשות דבר מאחר וישנו שסתום חד כיווני המותקן בכניסת המערכת המונע מהמים לצאת 

תקינות שסתום זה נעשית בעת טיפול תקופתי במערכת סולארית, מאחר וגם בדודי השמש המותקנים בדירות ישנן שסתום הדומה בפעולתו לשסתום שבגג, דבר המאפשר גם בזמן הפסקת מים כללית לשמור שהמים מהדוד לא יצאו, ולכן אין צורך לכבות את החשמל במערכת סולארית שבגג לעצירת פעולת המשאבת סחרור

לסיכום- לוודא שמותקן שסתום חד כיווני בכניסת המים למערכת, מאמרחוסר מים במערכת סולארית עוסק בהרחבה בזה לגבי שאר שאר פעולותבמקרים מסויימים של חוסר מים.

הניסיון מוכיח את חשיבות ויעילות תחזוקה למערכת סולארית וטיפולים שנתיים 

בדיוק כמו שעושים טיפולי 10,000 לרכב וכד' רק שכאן זה יותר חמור כי רכב שלא עשה טפול ולא נוסעים בו לא יתקלקל יותר, אך מערכת סולארית המופעלת כל יום ע"י השמש כן תנזק המערכת בכל מצב וידרדר מצבה גם כשאינה תקינה 

לכן הזמינו טיפול שנתי ותהנו לא רק משמירה על המערכת אלא גם ממים חמים בשפע !

הדבר הכי כואב לועד הוא חריגה תקציבית , מעליות גינון צביעה , שטיפה הכל צפוי מראש אך מערכת סולארית וחדרי משאבות אם יש לא נילקח בחשבון לכן העצה הפשוטה הנכונה היא לבצע הסכם שכולל בתוכו את כל חלק המערכת הסולארית, תשלום החודשי של הוועד יעלה מעט ויחזיק הרבה ובכך ועד הבית לא יצטרך על כל תקלה לחפש בעל מקצוע ולקחת הצעות... ובסוף לקוות שלא עקצו אותו 

כאשר נכנסים למסלול הזה האינטרס שלנו הדדי כי כאשר המערכת תעבוד כמו מכונה משומנת רמת הבלאי שלה והתיקונים ירדו משמעותית. 

מערכת סולארית מרכזית בבניין משותך מספקת מים חמים חינם מהשמש , אך בזמן תקלה במערכת סולארית נדרש להפעיל את הבויילר 

יש לדעת, עלות הפעלת בוילר ממוצעת למשפה לחודשיים הוא     כ-500 ש"ח 

אם אתם גרים בבניין של 30 דירות ההוצאה המשותפת תגיע ל 15,000 ש"ח לחודשים וזה מלבד עלות התיקון והנזקים שבמערכת

לכן בזמן תקלה לא ממתינים ומיד מתקנים וגם לא מתפשרים על איכות כי בסוף זה יעלה שוב ביוקר 

להרחבה >>>

כפי שהסברנו במאמר חוסר מים במערכת סולארית ברז מילוי המערכת צריך להיות תמיד פתוח על מנת לשמור שבמערכת תמיד יהיו רק מים ולא אוויר, ברז זה מקבל מים מהצנרת מי צריכה של הקומות העליונות 

בכדי למנוע חזרת המים מהמערכת סולארית למי הצריכה ולזהמם וגם למניעת כניסת אוויר למערכת, ישנו שסתום חד כיווני המותקן בכניסה למערכת סולארית  

בזמן טיפול תקופתי שנסצע במערכת פעולת תקינות השסתום דבדק בכדי שמצב זה לא יקרה עד הטיפול הבא . 

כמובן כאן מדובר שפתאום זה הופיע אצל כל הדיירים בקומות העליונות ולא בדירה אחת כי לפעמים זה מגיע גם מצנרת פרטית מברזל שכבר החלידה 

עיין בהרחבה במאמר המים קרים בבית הפכו לחמים 

התפתחות קורוזיה בצנרת של מערכת חימום המים הסולארית המותקנת בבניין שלכם, מזיקה לצנרת ועלולה להוביל לנזילות מים. נזילות אלו מהוות פוטנציאל לנזקי מים רחבי היקף כגון הצפות והשבתת מעליות, התפשטות עובש המסכן את בריאותכם ועד גרימת נזק חמור למבנה עצמו ופגיעה בשווי הדירות.

גם כאשר רק לדייר אחד אין מים חמים מהשמש זה יכול להיות קשור למערכת המרכזית 

השאירו פניה

דילוג לתוכן