אחריות מורחבת למערכת סולארית בבית משותף

דברים שלא יודעים

דיירי הבניין צריכים לבצע תחזוקה למערכות הסולאריות בהתאם להוראות החברה ובהתאם לדרישות תקן ישראלי ת"י 1525 החל על תחזוקת מבנים ובין היתר נותן הוראות תחזוקה למערכות סולאריות.

זאת ועוד הניסיון מראה כי מערכות שתוחזקו כפי הנדרש ישמרו על רמת בלאי מינימלית וכל הדיירים ייהנו ממים חמים בשפע על פני רוב השנה , וגם בתקופות החורף אם תופיע השמש למעט זמן האנרגיה תורגש בדוד שמש וכל שנותר לעשות, הוא רק תוספת חימום למים שבדוד.

 

תרומת מערכת קולטי השמש בבניין

אם היו אומרים לכם שפעם בשנה צריך לעלות לגג להרים את הידיים לשמיים ומיד היה נופל על כל משפחה 2,000 ₪ הייתם עושים את זה? זה בדיוק מה שקורה בבניין שלכם גם בלי לשאת את הידיים לשמיים, כל שנותר לכם לעשות הוא, לעלות לגג ולדאוג לתפקוד המערכת  סולארית, המעניקה לכל משפחה כ- 200 ₪  כל חודש.

יהיו כאלה שיגידו ובצדק, כי בבניין שלהם יש מערכת סולארית ורוב השנה הם מדליקים את הבוילר, והתקלות לא מפסיקות, גם נעלמים המים החמים אם שכחנו כל יום לסגור את הברז של המערכת סולארית בבית…
התשובה לזה מאוד פשוטה, לצערנו קופת הוועד מתמלאת רק להוצאות ההכרחיות והידועות מראש, ואם התרחש משהו בלתי מתוכנן, נאלצים חברי הוועד שוב לשנס מותניים ולהכין את השפתיים למסע מפרך בכל הדירות בהסברים על גבי הסברים למה צריך לבצע גביה נוספת.

 

מה הבעיה

לכן המושכל הראשון של מחזקי תפקיד הוועד בהתנדבות הוא לברוח כמה שיותר מגביה נוספת ולסיים כמה שיותר מהר את תפקיד הוועד…. יוצא שבשם הפרה הקדושה קופת הוועד נאלצים לדחות דברים הכרחיים שפתאום צצו להם ולא נערכנו להם מראש, וגם אם נעשה, זה יהיה תלאי וזמני כי אין כסף, וזה שיציע הכי זול כנראה הוא גם טוב…וגם ככה המערכת הזו מקרטעת וישנה ולא מספקת את הסחורה חבל על כל שקל … ועוד כהנה וכהנה משפטי שכנוע עצמי להרגיע את המצפון לקחת את הזמין והזול, העיקר שהדיירים יפסיקו להתלונן …
נכון זה קשה למצוא את הטכנאי המומחה אך אינו תרוץ, כמו שלא הולכים לכל רופא שניים או מוסכניק בבעיה מורכבת…. ועושים עבודת שטח עד שמגיעים לטוב מבין כולם, בדיוק גם כאן זה דורש את אותו תהליך ואף יותר כי הפעם זה לכל הדיירים, לחקור לדרוש לבדוק המלצות לעשות השוואות לא רק של מחירים אלא גם של שירות אדיב, שירות זמין בלי מרדפים וחיפושים, שכולם יהיו מרוצים מהתוצאה סופית מים רותחים בשפע.

 

זה קורה

ולכן  הגיע הזמן להרים את הכסף מרצפת הגג ולשמור על המערכת המסוגלת להעניק לכל הבניין (30 דירות) כ-60,000 ₪ בשנה ע"י חיסכון בהדלקות בוילר וכן בשם הפרה הקדושה קופת הוועד נשקיע בה ונחסוך לא רק את ההדלקות הפרטיות של הבוילרים בבניין אלא גם את קופת הוועד נשמור שלא נשלם יותר על תיקונים שמלכתחילה לא היו צריכים לקרות.

 

מה הפתרון

בכדי לברוח מהמצב הזה ובאמת להביא את המערכת לתפקוד אופטימאלי שיעניק לכולם מים רותחים בשפע ובשווה לכולם, נכניס גם את תפעול ותחזוקת המערכת לתשלום החודשי מכל דייר בדיוק כמו שעושים למעליות בבניין או לחדרי משאבות, ולא מוסרים את הנכס היקר הזה לכל וועד שבד"כ גם לא מגיעים מרגע טכני, דבר המקשה שבעתיים או בידי חברת ניהול כזו או אחרת.

 

מה נרוויח מזה

מלבד החיסכון העצום בהדלקות בוילר ובתיקון כשלים סתם ללא סיבה מוצדקת ושמירת הנכס לעשרות שנים , יהיה לך כוועד שקט מתלונות שלא פוסקות ובצדק , לא תצטרך לרוץ אחרי חיפוש של בעלי מקצוע, ולשרוף זמן נוסף להתלוות לבעלי המקצוע ואח"כ הדילמות הרגילות שלא נגמרות "שרותיו של מי לקחת" לפתרון הבעיה של הצנרת הרקובה, קולטים נוזלים, משאבה שרופה, זכוכיות שבורות …… ולפעמים לא דיי בבעל מקצוע אחד וצריך שניים …. את כל זה ויותר מזה תרוויחו ביושר ותתפנו לדברים שאתם אוהבים ורוצים להועיל בתפקיד הוועד.

 

מה עליכם לעשות

להרים טלפון ולתאם פגישה, ואת כל השאר אנחנו נעשה, נשלח את אחד המומחים בצוות לסקירת מערכת  על מנת לדעת מה נדרש לעשות בכדי ליישר קוו להבאת המערכת לתפקוד מירבי להוציא הצעה מסודרת הכוללת מה נדרש לתקן, זמנן ביצוע ותחזוקה, עלויות, ולקחת את הפיקוד על המערכת מכאן ולהבא.
מהיום כבר לא תצטרכו לדאוג כלל לתחזוקה בזמן ותיקונים או אפילו לעדכן שיש תקלה גם לא תצטרכו, המערכת שלכם מיד תיכנס לשליטה מרחוק ולעדכון אוטומטי לצוות שלנו על כל תקלה במערכת כך שמייד הדבר יטופל עוד לפני שתדעו שהייתה תקלה.

 

כולנו יחד לשירותכם !

שאלות למומחה

השאירו פניה

דילוג לתוכן