חשבוילר

בדיקת מערכת סולארית חדשה

מזל טוב

בשעה טובה ומוצלחת הגעתם לביתכם החדש, מזל טוב

אחרי שהתמקמתם, הגיע הזמן לקחת פיקוד על המערכות המשותפות מול הקבלן ולוודא שהכל תקין, בד"כ הפעלת המערכת סולארית תהיה כאשר האיכלוס יגיע ל 50% מכלל הדירות, הרציונאל נכון אך לא תמיד, כי בתקופת הקיץ זה יעזור הרבה מאחר והאנרגיה לא תהיה ממומשת אפילו ב-30% זה אומר נזק למערכת בכלל ולצנרת בפרט.

כמובן ניתן וכדאי להצליל את חלק מהקולטים על מנת שייצור האנרגיה יהיה מותאם לסך הצריכה, אחרת  אנרגיה לא שימושית תגרום לנזקים, נכון שיש אחריות על המערכת, יחד עם זאת המערכת לא תוחלף,אלא תתוקן ע"י הקבלן ולאחר תקופת האחריות תצטרכו לתחזק ציוד פחות שמור.

איכות ההתקנה

התחרות במכרזים לא מותירה גם את החברות הטובות, מלהוזיל את עלויות היצור ושיפור הרווחיות, כי יזמים וקבלנים לא ידועים כנדבנים, לכן בכדי לשרוד ולהתמודד המחירים בריצפה וגם היצור בהתאם, וכמו תמיד הלקוח משלם בסוף, ולכן חכם עיניו בראשו להקדים תרופה למכה ולדאוג לפחות שההתקנה תיבדק ובמקרה הצורך גם תתוקן וגם בזמן תקופת האחריות כל הקודם זוכה.

מה קיבלנו

המציאות מראה כי רוב התקלות במערכות סולאריות נובעים מכשל בהתקנה , כך התבטא בזמנו ראש מחלקת אינסטלציה במכון התקנים מר דניאל וינברג "98% מהנזקים בבניה תוצאה ישירה של התקנה שגויה" העולם אומר חומרים סינים … אך מכון התקנים אומר התקנה שגויה.

הספקנו בשני העשורים לראות עשרות אלפי תקלות ומערכות מכל הסוגים ומכל החברות בכל רחבי הארץ, מכנה משותף אחד להם הסיבה העיקרית היא כשל בהתקנה, תוצאה של מהירות, חוסר שימת לב, אילוצי שטח … אכן ההתקנות הישנות היו הרבה יותר מושקעות ואכותיות ולכן אנחנו עד היום מתחזקים בניינים בני 45 שנה ולא נזקקים להחלפת קולטים או צנרת אך עם השנים והתחרויות רמת ההתקנה יורדת נוסיף לזה את הקולטי שמש בעלי תפוקה גדולה פי 2.5 ונכפיל גם את רמת הבלאי

 

מה השוני מהתקנת מזגן

התקנת מזגן מתחיל ומסתיים במפעל וכל שנותר למתקין הוא בעיקר סבלות קדיחות וחיבור שני צינורת גז וכבל חשמל בין שתי היחידות, אין הרבה מקום לטעות לבעל מקצוע שהוסמך לזה, ואילו במערכת סולארית מרכזית זה אוסף של מאות חיבורים וחלקים צינורות לא צריך הרבה בכדי לטעות מה גם שכל בניין שונה מחברו בגודל בכיוונים בהצללות במספר הדירות …. עבודה בגג שמש יוקדת ….לכן מאוד חשוב להביא מומחה חיצוני שיתן את חוות דעתו על ההתקנה לוודא שאכן אין טעויות שנשלם עליהם אח"כ ביוקר.

 

לסיכום

בדיקת מומחה חיצוני בעל ידע בתכנון והתקנה עם נסיון מהשטח בתפעול של מערכות סולאריות בבניינים משותפים, הוא האדם הנכון לחוות את דעתו, נשמח להעניק לכם שירות זה ולמנוע מדיירי הבניין הוצאות מיותרות וחוסר שביעות רצון מתפקוד המערכת.

 

שתפו, ועזרו לחבר/ה !

אולי יעניין אותך גם:

נשמח לעזור בכל שאלה

השאירו פניה

דילוג לתוכן